2020.07.04 (토)

  • 구름많음동두천 21.4℃
  • 구름조금강릉 20.9℃
  • 구름많음서울 22.9℃
  • 구름조금대전 21.3℃
  • 흐림대구 21.6℃
  • 구름많음울산 19.5℃
  • 구름많음광주 19.9℃
  • 구름많음부산 19.4℃
  • 구름많음고창 19.8℃
  • 흐림제주 19.9℃
  • 구름많음강화 20.6℃
  • 구름많음보은 19.9℃
  • 구름많음금산 20.2℃
  • 흐림강진군 19.7℃
  • 구름많음경주시 20.2℃
  • 구름많음거제 19.6℃
기상청 제공

파우, 한국소비자평가 1위 3년 연속 수상(FAU, got an award for Korea consumer appraisal index as the first prize in cosmetic sector (BB cream) for 3 consecutive years.)

 

(서울 뉴스드림=고재완 기자) 에스테틱 뷰티 브랜드 파우(FAU)가 19일한경비즈니스와 G밸리 뉴스가 주최하는 ‘2019 한국 소비자 평가 1위’ 시상식에서 화장품(비비크림) 부문을 수상했다고 밝혔다. 이 시상은 한경비즈니스와 G밸리뉴스가 각 분야별 상품과 서비스에 있어 사회 전반에 두각을 나타내고 있는 기업을 발굴해 기업의 노고를 치하하기 위해 제정된 상이다. 한경비즈니스, G밸리뉴스 주관하고 한국미디어마케팅그룹, 한국소비자평가1위 운영사무국이 주최하는 이 상에서 파우는 3년 연속 수상의 영광을 안았다.


파우는 2004년 에스테틱 화장품 유통을 시작으로 병원, 스파, 에스테틱 등에서 피부 전문가들이 고객의 피부 고민을 해결하기 위해 선택하는 에스테틱 브랜드로 지속적으로 고기능성, 고효능 제품을 바탕으로 집에서도 간편하게 피부를 케어할 수 있는 ‘홈에스테틱’ 시장에 진출한 기업이다.

 

최근 홈케어 트렌드가 확산하면서 집에서도 고기능, 고효능의 제품으로 간편하게 관리할 수 있는 ‘홈에스테틱’ 브랜드들이 각광받고 있다. 파우의 대표 제품인 스킨 솔루션 비비 크림은 파우의 성장을 견인한 제품으로 미백, 주름, 자외선 차단 3중 기능성 제품이다.

 

특히 퍼프가 내장돼 있어 손에 묻히지 않고 한 손으로 깔끔하게 바를 수 있으며, 병풀추출물이 함유돼 피부에 활력을 불어넣어 주고 저자극 성분을 사용해 피부과 특수 시술 후에도 안전하게 사용할 수 있다.

 

스킨 솔루션 비비크림은 ‘인생 비비’, ‘미친 커버력’ 등으로 SNS에서 유명세를 얻었으며, 2018년 타오바오 베스트셀러 비비크림 TOP3에 랭크되어 있을 정도로 중국 현지에서 높은 인기를 자랑한다. 또한 국내 신라, 롯데, 신세계, 두타, 현대 등 면세점 입점과 미국, 캐나다, 호주, 중국, 유럽 등 세계 20개국 진출 등 글로벌 시장 공략을 위한 거침없는 행보를 이어가고 있는 파우는 ‘샤이니 펌킨 앰플’과 ‘샤이니 펌킨 필 케어 크림’ 등 15종의 제품이 CPNP 취득해 유럽을 진출을 본격화하고 있다. 

 

파우 최미화 대표는 “고기능성, 고효능에 대한 홈에스테틱 제품에 대한 선호도가 높고, 에스테틱 전문가용 제품 개발을 기반으로 쌓아온 파우의 뷰티 노하우가 이번, 한국 소비자 평가 1위를 인정받은 것”이라며 “성장 잠재력 높은 시장을 발굴, 개척하고 홈에스테틱 시장의 선두주자로서의 자리매김과 파우만의 브랜드 가치를 알려나가는 데 최선을 다할 것”이라고 밝혔다. 


Aesthetic beauty brand FAU got an award for 2019 Korea consumer appraisal index’ as the first prize in cosmetic sector (BB cream).  

This award is for reward company’s contribution for the service & product for each field by Hankyung business & Gvally news
FAU were established in 2004 as the aesthetic brand and started distribute aesthetic cosmetics to clinic, spa, aesthetic shop for the beauty expert who want to solve customer’s skin problem and also produce high functional, effect product for easy home care in the ‘Home aesthetic market’ field.  

Homecare is the latest trend so high functional, effect product of home aesthetic brand is very popular recently.  

FAU’s flagship product is Skin solution BB cream, it pull the growth of FAU, it is triple functional product for Anti-wrinkle, Whitening, UV protection and there is puff in the case to use only one hand without any stain and contains Centella Asiatica to skin calming and also used hypoallergenic ingredient so it can use even after peeling , skin treatment at the clinic.  

Skin solution BB cream was famous for Crazy coverage, ‘Best BB’ on the SNS, it ranked top 3 at the Taobao best seller BB cream that is very popular in China and also, FAU has launched at Shilla, Shinsegae, Doota, Hyundai, Lotte duty free shop furthermore FAU are exporting the cosmetics to 20 countries such as US, Canada, Australia, China, Europe. 

FAU already completed CPNP registration about 15 products such as Shiny pumpkin ampoule to enter European market. 

Mi-Hwa Choi, CEO of FAU say “Customer prefer the home aesthetic product of High functional, effect and FAU has developed the aesthetic cosmetic with FAU’s beauty know-how in the aesthetic field so as the result as of this effort, we received this prize. 

We’d like to find a potential market and developpe as a leader of home aesthetic market and try to our best to build awareness FAU’s brand value. 









여행/레저

더보기